torsdag 11. februar 2010

Karneval

Vi har hatt problemer en stund med ustabilt nett og dårlig hastighet på bredbåndet vårt, så det har ikke blitt så mye blogging. ...dermed var "stillheten" på denne kanten oppklart. Jeg driver og hekler på noen evighetsprosjekter og UFO'er som jeg har liggende, så har ikke så mange bilder å viser dere enda.

Det jeg kan vise dere er det jeg har jobbet med den siste uken :) Barnehagen skal nemlig ha karneval på fredag og dermed så får jeg kose meg med å skape kreative kostymer til barna. I fjor sydde jeg dragedrakt til eldstemann, men i år vil han visst aller helst kle seg ut som fotballspiller. Drakedrakten hadde de jo allerede sett nå, så da var ikke den så spennende lenger, mente han. Jaja, den får heller ligge å godgjøre seg et par år til minstemann kan bruke den.

Minstemann skal delta på sitt første karneval, men siden han kun er et halvannet år, så jeg ikke så mye grunn til å legge så mye penger i kostymet...det vil jo være for lite neste måned liksom. Samtidig tenkte jeg på at det bør være komfortabelt og enkelt for han å bevege seg i. Så han skal få være æren av å være Mikke Mus i morgen.


Buksen er arveklær fra storebror, den skal få seg et par store, hvite, heklede knapper i front. Under skal han ha på seg svart body og stillongs. På bena hadde jeg egentlig tenkt å finne gule crocs, men det var ikke å oppdrive, så det eneste gule fottøyet jeg klarte å finne var disse Ole Brum tøflene hos H&M...de duger de :) Luen har jeg heklet selv.

Mønsteret jeg har tatt utgangspunkt i er det samme som jeg har brukt på de andre luene jeg har heklet (fra Garnstudio). I tillegg heklet jeg fire sirkler hvor jeg heklet sammen to og to for å få de stødigere. Da jeg skulle sy de fast merket jeg at de ble ustødige i skjøten. Jeg klipte ut to sirkler med "håndtak" på og stappet disse inn i ørene slik at "håndtakene" kunne stikkes ned i luen og brettes som en splittbinders på innsiden av luen. Sydde noen sting rundt pappen på innsiden, for at de skulle holde seg på plass.

Ørene holder seg oppreist, men jeg merker at luen ble litt "topptung", så den sklir litt bakover og ramler lett av. Skal se om jeg kan sette i en liten strikk for å forbedre den.

1 kommentar:

Litefrø sa...

Så stilig kostyme! Han kommer til å bli så søøøt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails